Müzik derslerinde öğrencilerin ritim duygusunu, dikkat becerilerini ve beden farkındalığını geliştirmek için kullanılan eğlenceli yöntemlerden biri de ayna etkinliğidir. Bu etkinlikte öğrencilerden biri hareketleri yaparken diğerleri onun aynası gibi davranır. Ellerini, kollarını ya da bedenini nasıl hareket ettirirse karşısındaki öğrenci de aynı şekilde taklit eder. Böylece hem müzikal ritimlere uyum sağlama hem de grup içinde senkronizasyon becerileri gelişir.
Ayna etkinliği, sadece müziksel becerileri değil aynı zamanda öğrencilerin iletişim, empati ve iş birliği yetilerini de destekler. Çocuklar, arkadaşlarının hareketlerine odaklanırken karşılıklı güven ve uyum duygusu kazanır. Derslere neşe katan bu yöntem, öğrencilerin müziği yalnızca duyarak değil, aynı zamanda hissederek ve bedenleriyle yaşayarak öğrenmelerine olanak tanır. 4/B Sınıfı öğrencilerimiz Rabia Feride KANDEMİR Öğretmen ile eğlendiler, hem de öğrendiler.